Wij zijn open! Voor uw en onze veiligheid hebben we een aantal maatregelen genomen rondom Coronavirus. Lees hier meer.

Maatregelen rondom coronavirus

Belangrijke informatie rondom het coronavirus en onze dierenklinieken

Met de versoepeling van de landelijke maatregelen rondom het coronavirus zijn wij blij te kunnen vermelden dat ook wij de normale gang van zaken weer zoveel mogelijk op gaan pakken. Dit betekent dat u van harte welkom bent voor curatieve en preventieve zorg voor uw dieren. Natuurlijk hebben wij de nodige maatregelen getroffen om te kunnen voldoen aan de richtlijnen van het RIVM. Dit betekent dat een bezoek aan onze kliniek anders zal gaan dan u van ons gewend was. Toch hopen wij u snel weer te kunnen ontmoeten in onze dierenkliniek en dat u zich bij ons in het verleden, het heden en in de toekomst welkom en veilig zult voelen.

Wij kunnen ons voorstellen dat u extra vragen heeft over de gezondheid van uw huisdier, ook over het coronavirus. Aarzel dan niet en neem gerust contact met ons op, wij helpen u graag!

  • Algemene maatregelen
  • Videoconsult met uw dierenarts
  • Afhalen van voeding en medicatie
  • Koeriersdienst

Algemene maatregelen

Ook wij willen de verspreiding van het coronavirus helpen voorkomen! Wij zijn zoals gewoonlijk geopend, maar hebben wel ons beleid aangepast.

Wat doen wij?

  • Wij blijven klaar staan voor u en uw huisdier!
  • Hoe aardig wij u ook vinden, wij geven u geen hand.
  • Wij letten nog meer op de hygiëne in de praktijk, ontsmetten onze handen, de tafels, instrumentarium, deurklinken enzovoorts.
  • Medewerkers met gezondheidsklachten werken niet op de praktijk.
  • Onze koffie- en theefaciliteiten zijn gesloten.
  • We bieden een videoconsult aan indien u niet zelf in de gelegenheid ben naar de praktijk te komen.

Wat vragen we van u?

  • Wij vragen u niet naar de praktijk te komen als u verkoudheidsklachten, hoest of koorts heeft.
  • Wij verzoeken u zo veel mogelijk afstand houden tot de andere huisdiereigenaren in en om de praktijk.
  • Voor vragen of advies staan onze medewerkers staan u graag op anderhalve meter afstand te woord!
  • Bel voor het ophalen van voeding of medicatie bij voorkeur vooraf naar onze kliniek. Onze medewerkers kunnen dan zorgen dat de producten besteld worden (indien nodig) en al voor u klaar liggen als u langskomt.
  • Kom niet met meer personen dan nodig naar onze praktijk. Er mag één begeleider per dier in de spreekkamer mee.
  • In onze praktijk is desinfectievloeistof voor uw handen bij binnenkomst beschikbaar. Maak hier ook gebruik van!
  • Wij vragen uw begrip voor het feit dat wij voorlopig geen visites rijden.
  • Wij vragen u te pinnen en niet contant te betalen.

Wij danken u voor uw medewerking!

Videoconsult met uw dierenarts

In deze onzekere tijden wordt ons allen aangeraden zoveel mogelijk afstand van andere mensen te houden en zoveel mogelijk thuis te blijven. Wij doen er alles aan om voor u en uw dier klaar te blijven staan. Maar wat nu als uw dier ziek wordt en u niet naar de praktijk kunt of durft te komen, omdat u zelf ziek bent of tot een risicogroep behoort? Dan kunnen wij u het videoconsult aanbieden. De kosten voor hiervoor bedragen €34,50 en dient u vooraf aan het gesprek met behulp van een Tikkie over te maken.

Zoals gebruikelijk maakt u een afspraak via één van onze assistentes. Een dierenarts neemt vervolgens per WhatsApp contact met u op, op het afgesproken tijdstip, en overlegt met u over de klachten die uw dier heeft. Zo nodig wordt er medicatie uitgeschreven die op de praktijk opgehaald kan worden.

Let op, het kan zijn dat de assistente of de dierenarts aangeeft dat het wenselijk is dat uw dier alsnog gezien wordt op de praktijk. Helaas zijn bij sommige problemen een lichamelijk onderzoek of aanvullende testen noodzakelijk om een goed advies te geven of de juiste therapie voor te schrijven.

Wij staan graag klaar voor u en uw dier!

Afhalen van voeding en medicatie

Wij vragen u dringend om ons van tevoren te bellen om de voeding of medicatie van uw huisdier bestellen, zodat wij deze voor u klaar kunnen leggen. Als dit niet op voorraad is, zullen wij contact met u opnemen als deze aangekomen is. Zodoende kunnen we teleurstellingen voorkomen en zorgen dat u niet onnodig onderweg bent of in de praktijk moet wachten.

Koeriersdienst

Onze koerier Hans is weer beschikbaar voor het thuisbrengen van voeding en medicatie. Helaas is het nog niet mogelijk om u en uw huisdier naar onze praktijk te brengen. Heeft u vervoersproblemen om naar onze praktijk te komen? Overleg dan met onze assistentes hoe we u alsnog van dienst kunnen zijn.

Na het verder opheffen van de maatregelen zal onze koeriersdienst uiteraard weer volledig van start gaan.

Contactinformatie praktijk

Dierenkliniek Leerdam

Terug
  • Ma
    08.15 - 17.15 en 18.00 - 19.30 uur
  • Di
    08.15 - 17.15 uur
  • Wo
    08.15 - 17.15 en 18.00 - 19.30 uur
  • Do
    08.15 - 17.15 uur
  • Vrij
    08.15 - 17.15 en 18.00 - 19.30 uur
  • Za
    Gesloten
  • Zo
    Gesloten

Contactinformatie bij spoedgevallen

Bel a.u.b.:

0345 - 61 22 70
Terug

Vind ons hier:

Parallelweg 3 4143 LA Leerdam
ontvang een routebeschrijving via Google Maps
Terug

Bel dit nummer bij spoedgevallen:

0345 - 61 22 70